12-01-2020 - BALANDRAU
11-01-2020 - Pic Peric des de Formiguera (Capcir)
12-01-2020

Sortim des del Santuari de Núria direcció 9Fonts, qudea neu però està fonent ràpid i la que queda dura.
El Torrent de 9Fonts hi ha neu ventada i nova però sense cohesió amb les capes dures de sota. Pujem al coll buscant la neu dura ja que l'altra rellisca i patina. Baixem fins a sota el coll Bernat i remuntem per baixar cap a l'Estanyet. Aquesta vall està molt bé de neu i fins i tot, de les cotes 2500 a 2200 fem uns bons girs amb neu pols..
Remuntem per la vall fins a sota mateix del corredor. Molt bon dia i calorós des de que hem creuat el coll de 9Fonts, però la canal està a l'ombra i fa fred. Canvi d'eines i amunt. Corredor senzill amb neu fonda i al tram de dalt més dura que ens permet progressar moltt ràpid. Sortim a la carena, descendim uns 30m i baixem per una cala que hi ha al costat amb bona neu i un pendent pronunciat fins a l'estanyet. Una baixada de 500m que es deixa fer molt i molt bé, cap dels dos anem amb Hagan pperò ens defensem bé.
Desfem el camí ja de tornada a buscar el cremallera. Amb la baiixada des del coll de 9fonts amb la meteixa neu que ens he trobat al matí pujant, ja que el sol no ha transformat res.
Fins la propera, tot esperant que nevi que el fred je el tenim.